Titel, schrijver of woord uit tekst
Op onze ClubExperience blog vindt u expert artikels, tips, adviezen en nog veel meer.
15.05.21
De meeste sponsors van de sport- en entertainmentindustrie hebben de afgelopen lockdownmaanden met lede ogen moeten aanzien dat wedstrijden zonder publiek op het hoogste niveau en stilgelegde competities op lager niveau ervoor zorgden dat hun financiële inbreng als sponsor allesbehalve de verwachte return opleverde. Dat heeft hen ongetwijfeld ook doen nadenken over de vraag of ze voordien sowieso genoeg bij die return stil stonden.
01.05.21
Eind januari van dit jaar publiceerde het befaamde marktonderzoekbureau Edelman zijn editie 2021 van de wereldwijd erkenning genietende vertrouwensbarometer. Die meet al twintig jaar hoe het vertrouwen evolueert dat mensen hebben in vier “instellingen”: overheid, bedrijfsleven, NGO’s en media. De Trust barometer analyseert daarnaast de antwoorden op een aantal pertinente vragen. Uit de barometer bleek dat de meerderheid van de respondenten in geen van de vier instellingen echt vertrouwen had.
15.04.21
Een tijdje geleden stuurden de KAA Gent Foundation en veertien lokale Gentse voetbalclubs, waaronder een aantal die stek inzetten op inclusiviteit, zoals Standaard Muide en HT Zwijnaarde, een open brief naar de overkoepelende federatie Voetbal Vlaanderen. Daarin klagen ze aan dat die federatie veel te weinig oog heeft voor de enorm belangrijke maatschappelijke rol die voetbalclubs vervullen binnen de huidige heel diverse en complexe stedelijke realiteit.
01.04.21
Eén van de belangrijkste manieren waarop merken de waarde van hun sponsoring kunnen maximaliseren bestaat erin om daarrond, nog veel meer dan nu het geval is, in te zetten op diepgaande storytelling. De sponsoring van amateursporten, die voor de clubs uit alle mogelijke sportdisciplines, broodnodig is om hun werking te kunnen blijven verzekeren en zo bij te dragen aan de algemene mentale en fysieke gezondheid , is jammer genoeg ook lange tijd op een redelijk amateuristisch niveau blijven hangen. Club Experience is van oordeel dat het hoog tijd is om daar verandering in te brengen: door de clubs de kans te bieden eindelijk op de digitale trein te springen, kunnen ze ook hun sponsors mee laten profiteren van die professionalisering. Storytelling op basis van data is daarbij een belangrijk instrument.
15.03.21
De soap rond de Europese Super League maakte duidelijk dat de ziel van de sport voorlopig intact is gebleven. Om dat zo te houden moeten duizenden sportclubs wel een stevige basis van de sportpiramide kunnen blijven vormen. De Oost-Vlaamse start-up Club Experience biedt met een uniek concept en innovatieve software al die sportclubs in het hele land de kans om meer sponsorgeld aan te trekken, zodat ze hun voortbestaan kunnen blijven verzekeren en ook na corona hun zo belangrijke maatschappelijke rol kunnen blijven spelen.
01.03.21
De coronacrisis heeft duidelijk gemaakt dat we ons geen wereld meer kunnen voorstellen zonder technologie én dat we veel meer nood hebben aan menselijk contact dan we zelf dachten. De Oost-Vlaamse start-up Club Experience verbindt technologie en menselijkheid en zorgt op die manier voor enorme vernieuwing in de sector van de sportsponsoring. Het model van Club Experience biedt sponsors, die vaak de amateursport ondersteunen uit sympathie, nu de kans om hun sponsoring te professionaliseren en er een veel hogere en duidelijkere return uit te halen.
15.02.21
In haar boek Zoonotic, dat eind mei op de markt komt, geeft marketeer Carole Lamarque aan wat ondernemers van virusverspreiding kunnen leren, om ervoor te zorgen dat potentiële klanten “besmet” worden met het virus dat die klanten naar hen toe brengt. Het heeft vooral te maken met het verlaten van de eigen echokamer, met het durven inslaan van paden die op het eerste gezicht niets zullen bijbrengen, met het durven toelaten van de mogelijkheid tot serendipiteit. Ook voor sportclubs die op zoek zijn naar meer sponsors valt daar veel uit te leren.